مقالات

راهنمای خرید لوازم ضروری برای توله سگ

لوازم توله سگ

 

اگر به تازگی یک توله سگ پرانرژی به خانواده‌تان اضافه کرده‌اید، و یا قصد این کار را دارید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا لوازم ضروری برای مراقبت از سگ جدیدتان را شناسایی کنید.

وارد شدن یک توله سگ به خانواده یک تجربه فوق العاده است، اما برای مراقبت صحیح از سگ جدید، شما باید لوازمی را برای او تهیه و سلامتی او را تضمین کنید. در این مقاله از روتی پت، به شما لیستی از لوازمی که برای توله سگ جدیدتان نیاز دارید، ارائه می‌دهیم.

لوازم توله سگ

بخش اول: خانه‌سازی برای توله سگ

برای شروع، شما نیاز به برخی لوازم برای تسهیل اقامت توله سگ در خانه خود خواهید داشت؛ این لوازم شامل یک سبد، یک تخت خواب، یک ظرف غذا، ظرف آب، یک دستمال و پوشش برای زمین است. اگر تهیه این لوازم در زمان کوتاه برای شما مقدور نیست، می‌توانید لیست زیر را آماده کنید که تهیه آن بسیار ساده است.

  • پد زیر انداز
  • دستمال پارچه‌ای
  • جعبه بزرگ یا فنس کتابخانه

توله سگ را داخل جعبه بزرگ یا فنس‌های کتابخانه‌ای بگذارید؛ با این کار او متوجه خواهد شد که اجازه فضولی و سرک کشیدن به تمام خانه را ندارد.

قسمتی از کف محیط محصور شده او را با پد بهداشتی، و قسمت دیگر را با دستمال بپوشانید. این کار کمک می‌کند تا توله سگ جای دستشویی خود را یاد بگیرد. اگر برای آموزش محل دستشویی به سگ خود مشکل دارید، مقاله زیر را بخوانید.

آموزش محل دستشویی به سگ

در قسمت دیگر محیط محصور، ظرف آب و غذای توله سگ دلبندتان را بگذارید.

لوازم توله سگ

بخش دوم: مراقبت از تغذیه توله سگ

 

تغذیه مناسب برای توله سگ بسیار مهم است؛ زیرا در این مرحله از رشد و تکامل، نیازهای غذایی آن‌ها بسیار بالاست. شما به یک ظرف غذا، ظرف آب، غذای خشک یا تر نیاز دارید تا بتوانید تغذیه مناسبی برای سگ جدیدتان فراهم کنید. این که چه غذایی به توله سگ خود بدهید، بستگی به سن دقیق او دارد. شیر خشک مخصوص توله سگ انتخاب بسیار مناسبی برای سگ‌های یک تا ۶ ماهه است. مقاله غذای مناسب برای سگ می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در این زمینه باشد.

برای سنین بالاتر می‌توانید از مزغ پخته و یا غذای خشک سگ با توجه به نژاد و سن سگ خود استفاده کنید.

در ادامه، نکاتی که باید در تغذیه توله سگ در نظر بگیرید و برخی انواع غذاهای مناسب برای آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم:

۱. نکات مهم در تغذیه توله سگ:

  • تغذیه توله سگ باید برای حفظ سلامتی و رشد سالم آن، تغذیه با کیفیت و متعادلی باشد.
  • توله سگ‌ها به دلیل داشتن معده کوچک‌تر و فعالیت فیزیکی بیشتر، نیاز به تغذیه منظم دارند. برای مثال لازم است به یک توله سگ زیر یک سال، ۵ یا ۶ مرتبه در روز غذا بدهید.
  • باید مطمئن شوید که غذای توله سگ حاوی ترکیبات مغذی اصلی مانند پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز سگ شما باشد.

۲. انواع غذاهای مناسب برای توله سگ:

  • غذای خشک: غذای خشک معمولاً شامل پروتئین‌های حیوانی مثل مرغ، گوشت قرمز، ماهی و کربوهیدرات‌های کامل مانند جو، برنج و ذرت است. این نوع غذاها اغلب حاوی مقادیر متعادلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و برای تغذیه توله سگ مناسب هستند.
  • غذای تر: برای تغذیه توله سگ، می‌توانید از شیر خشک، غذاهای تر مانند گوشت تازه، سبزیجات و غذاهای خانگی استفاده کنید.

با اینکه نگهداری از یک توله سگ بسیار جذاب و خوشایند است، اما این کار نیازمند مسئولیت و توجه به جزئیات نیز هست. برای همین، تصمیم به آوردن توله سگ را با دقت بگیرید و قبل از آن مطمئن شوید که تمامی نیازهای حیوان خانگی خود را برطرف خواهید کرد. پیش از آمدن توله سگ به خانه، تمامی مکان‌های قابل دسترسی توله سگ را بررسی و از ایمنی محیط اطمینان حاصل کنید.

بخش سوم: مراقبت از بهداشت توله سگ

بهداشت توله سگ برای حفظ سلامتی او از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید لوازمی مانند شامپو، مسواک مخصوص سگ، اسباب بازی دندانی، و حوله اختصاصی تهیه کنید.

حرف آخر روتی پت

در کل، آوردن یک سگ به خانه به آن سادگی‌ها که فکر می‌کنید، نیست! لازم است پیش از تصمیم نهایی خود و خانواده، به تمام مسئولیت‌ها فکر کنید تا بتوانید یک زندگی آرام و شاد برای دوست کوچک خود فراهم آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *