مقالات

اشتباهات رایج در قدم زدن با سگ ها

راه رفتن با سگ

اگر به گرفتن یک سگ فکر می‌کنید و یا یکی از این موجودات دوست داشتنی در خانه دارید، باید چند نکته را در نظر بگیرید که در زندگی او بسیار اهمیت دارد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای سگ خود انجام دهید، این است که را برای بیاده روی بیرون ببرید. پیاده‌ روی با سگ‌ ها، به ‌عنوان بخشی اساسی از روال تربیتی آنهاست که شاید تا به حال ذهن شما را مشغول نکرده باشد. شاید در نگاه اول، راه رفتن با سگ‌ها ساده و راحت به نظر برسد، اما اینطور نیست. برای این که بتوانید سگ خود را به همراهی دوست داشتنی تبدیل کنید و بتوانید صاحب خوبی برای او باشید، خواندن این بلاگ برای شما ضروری است. در ادامه با پت شاپ روتی پت همراه باشد، تا ۹ اشتباه رایج در قدم زدن با سگ ها را بدانید و از آن ها دوری کنید.

راه رفتن با سگ

اجازه دهید سگ شما رهبری کند

آیا شما سگ خود را پیاده می‌برید یا سگتان شما را به دنبال خود راه می‌اندازد؟ اجازه دادن به سگ برای رهبری مسیر پیاده روی، می تواند باعث شود که او فکر کند که مسئول و آلفای شماست. این پویایی می تواند در بخش های دیگر رابطه شما نفوذ کند و اخلاق سگتان را تغییر دهید.

 

پیاده روی با سگ خیلی کوتاه یا خیلی طولانی

گاهی اوقات ممکن است هوا خیلی سرد، یا گرم باشد، باران یا برف ببارد؛  اما مهم است که به نیازهای سگ خود توجه داشته باشید. سگ‌های مسن یا سگ‌هایی که مشکلات سلامتی دارند ممکن است نخواهند برای مدت طولانی بیرون بمانند. سگ های سالم و پرانرژی ممکن است نیاز به راه رفتن و بازی برای مدتی طولانی داشته باشند.

 

هر روز یک مسیر را با سگ طی کنید

پیاده روی روزانه فرصتی عالی برای سگ شما است تا کمی هوای تازه داشته باشد، ورزش کند و کارهای خود را انجام دهد. پیاده روی همچنین به سگ شما این فرصت را می دهد که تمام مناظر، صداها و بوهای محیط خود را بشناسد و به نقاط مختلف تحریک نیاز دارد. برای همین سعی کنید مسیرهای جدید را با سگ خود راه بروید و برای او کشفیات جدید داشته باشید.

بند قلاده نامناسب سگ

برای این که بتوانید سگ خود را کنترل کنید، لازم است یک بند قلاده ماسب داشته باشد؛ بندهای قلاده خیلی بلند باعث می‌شود سگ جلوتر از شما بدود و از کنترل خارج شده و خود را در شرایط خطرناکی قرار دهد. بند قلاده ای کوتاه نیز، باعث کشیده شدن زیاد گردن سگ و اذیت شدن اوست. در نظر بگیرید که بندهای قلاده بلند، برای سگ ای بزرگ جثه اصلا مناسب نیستند.

 

قلاده نامناسب سگ

قلاده سگ، نباید گردن او را بیش از حد فشار دهد؛ فشار قلاده به گردن سگ ای کوچک تر، میتواند باعث آسیب دیدن نای آن‌ها شود. بهترین گزینه برای پیاده روی با سگ ها، انتخاب قلاده تربیتی است؛ این قلاده ها فقظ در زمانی که سگ خود را بیش از اندازه می‌کشد، تنگ تر می‌شود و سپس به حالت عادی بازمی‌گردد.

اگر سگ شما هنگام قدم زدن با قلاده تمایل به سرفه کردن دارد، احتمالا به خاطر فشار روی نای او باشد. اگر بر روی آموزش قدم زدن با قلاده و بند قلاده تمرکز کنید، کمک بزرگی به سگ و خودتان خواهید کرد. هنگام بستن قلاده، مطمئن شوید که آن را به خوبی می‌بندید، اما همیشه اجازه دهید به اندازه دو انگشت بین قلاده و بدن سگ فاصله وجود داشته باشد.

 

رها کردن سگ

قلاده و بند قلاده برای حفظ امنیت شما، سگتان و افراد دیگر ضروری است؛ اما اگر با سگ خود به محل امنی برای پیاده روی می‌روید، خوب است که او را به مدت تنها ۵ دقیقه آزاد و رها کنید تا بتواند به خوبی پرسه بزند.

بیرون بردن سگ بدون پلاک اسم و مشخصات

وقتی بیرون می روید کارت شناسایی خود را همراه دارید؛ درست است؟ این ایده خوبی است که برای توله سگ خود نیز مدرک شناسایی داشته باشید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اگر سگتان از دست شما رها شد، می‌توانید او را پس بگیرید بهتر است یک پلاک اسم برای سگ خود تهیه کنید. این پلاک ها به قلاده متصل می‌شوند و می‌توانید اسم سگ و شماره تلفن خود را روی آن بنویسید.

 

اجازه دهید سگ بند قلاده را گاز بگیرد

ممکن است این کار، یک عادت بی ضرر به نظر برسد؛ اما در واقع می تواند خطرناک باشد. بسیاری از بندهای قلاده سگ دارای اجزای فلزی هستند که می‌تواند به دندان های سگ شما آسیب برسانند. گاز گرفتن بند قلاده می تواند باعث شود که بند قلاده سگ خیلی سریعتر فرسوده شود.

راه رفتن با سگ

تمیز کردن مدفوع سگ از زمین

مطمئن شوید که همراه خود به اندازه کافی کیسه برای جمع کردن و دور انداختن مدفوع دوست کوچک خود داشته باشید!

 

راه رفتن صحیح با سگ

اگر متوجه شدید که سگ شما، قوانین راه رفتن و هم قدم شدن را به درستی یاد نگرفته است، نگران نباشد؛ ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است. در ادامه نحوه راه رفتن صحیح و اصلاح نحوه قدم زدن سگ را برای شما آورده ایم.

 

به جای اینکه اجازه دهید سگتان شما را هدایت کند، قلاده را تنظیم کنید تا بتواند در کنار شما راه برود. قلاده را در دست مخالف سگ بگیرید و وقتی با شما همگام می‌شوند به او تشویقی بدهید.

مشخص کردن مدت زمان مناسب برای پیاده روی می تواند مشکل باشد. به طور کلی، پیاده روی باید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، دو یا سه بار در روز طول بکشد. رفتار سگ خود را در حین پیاده روی بررسی کنید؛ آیا بعد از ۳۰ دقیقه خسته می شود؟ زمان پیاده روی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

تغییر منظره نیز برای شما خوب است؛ محله خود را بیشتر بگردید تا بتوانید مسیر روزانه خود را با گنجاندن پارک سگ، مناظر شهری، سواحل و مناطق جنگلی تغییر دهید.

استفاده از نوع مناسب قلاده نیز می تواند به شما کمک کند تا کنترل بیشتری روی سگ داشته باشید. قلاده های متری ممکن است راهی عالی برای تنظیم تنش در حین پیاده روی به نظر برسد، اما حرکت سریع بند، می تواند باعث بریدگی و سوختگی هم برای شما و هم برای سگتان شود. علاوه بر این، به راحتی می تواند باعث گره خوردن افراد و سگ های دیگر شود. همچنین برای برخی از والدین حیوانات خانگی، گرفتن بندکشی دشوارتر است.

برای این که قلاده مناسب را برای سگ خود پیدا کنید، سگ خود را همراهتان به پت شاپ ببرید تا مدل های مختلف موجود در فروشگاه را امتحان کند. در مورد قلاده، مطمئن شوید که فضای کافی برای لغزش دو انگشتان زیر آن در حین پوشیدن وجود دارد.

اجازه دادن به سگتان به کاوش به تنهایی به او احساس آزادی و استقلال می دهد که برای سلامت روان او مفید است. سعی کنید با سگ خود یک توپ پرتاب کنید تا تمرکز داشته باشند و سرگردان نشوند.

وقتی چیزهای سرگرم کننده دیگری برای جویدن وجود دارد، سگ شما نباید بند خود را گاز بگیرد یا بجود. به همراه داشتن یک اسباب بازی جویدنی یا حلقه دندان درآوردن حواس سگ خود را در پیاده روی بعدی خود در نظر بگیرید.

چه کسی می دانست که راه اشتباهی برای راه رفتن سگ وجود دارد؟ پیاده‌روی روزانه با سگ‌تان، بخش اساسی والدین حیوان خانگی بودن است که باید برای هر دوی شما سرگرم‌کننده باشد. اگر در مورد میزان ورزش سگتان سوالی دارید، همین امروز با دامپزشک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *